Kundservice

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret du söker kan du kontakta oss via formuläret nedan.

Vanliga frågor och svar

Varför laddar fokus.se/podcasts så långsamt?
Vi arbetar med att förbättra prestandan på fokus.se/podcasts. Under tiden kan du själv prova att rensa din webbläsares historik och cachade minne.

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice
Varför kan jag inte lyssna på Tala ut premium hos podme?
Podme har tyvärr inte stöd för premiumpoddar i dagsläget. Det enklaste sättet är att gå till fokus.se och lyssna där: https://www.fokus.se/podcasts/ Observera att du behöver vara prenumerant för att kunna lyssna på hela avsnitten. En prenumeration tecknar du här: https://www.fokus.se/prenumerera/

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice
Hur gör jag för att lyssna på er premiumpodd Tala ut?
Du hittar en guide här

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice
Varför kan jag inte lyssna på hela avsnittet i podden Tala ut?
Vår podd Tala ut! är en premiumpodd, vilket innebär att det finns en gratisversion där man får ett smakprov av avsnittet, för att lyssna på hela avsnittet behöver man bli prenumerant och lyssna på Tala ut premium (podden är märkt med ”premium” i högra hörnet). Du kan också lyssna på https://www.fokus.se/podcasts/ Du blir prenumerant här: https://www.fokus.se/prenumerera/

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice
Varför blir jag utloggad när jag sparar en artikel?
Funktionen att spara en artikel är ny för att du som läsare enkelt ska kunna hitta dina favoritartiklar, utloggning sker endast första gången som du sparar en artikel. Du loggas ut och behöver logga in igen för att vi ska kunna koppla ihop det nya funktionen med rätt konto.

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice
Hur kan jag ta del av låsta artiklar?
För att kunna läsa låsta artiklar på fokus behöver du logga in (om du redan har en prenumeration) eller teckna en prenumeration. Du kan också köpa enskilda artiklar utan att prenumerera, då genom att klicka på ”köp artikel” när du är inne på artikeln du vill läsa, köpet går via Sesamy.

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice
Varför står det Sesamy AB på mitt kontoutdrag?
När du debiteras för ditt artikelköp så står det Sesamy AB på ditt kontoutdrag. Det är Sesamy som tillhandahåller vår betallösning för artikelköp.

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice
Kan man köpa Fokus som lösnummer?
Fokus finns att köpa som lösnummer på en antal ställen. Var du kan köpa den hittar du här: https://www.tidsam.se/magazines/fokus-sv/

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice
Hur fungerar autogiro?
Med autogiro dras summan från ditt konto varje månad. Du kan snabbt och enkelt teckna autogiro via www.fokus.se/autogiro och signera med mobilt bankid. Du kan också anmäla autogiro via din internetbank. Du sparar dessutom in fakturaavgiften på 50:- per faktura.

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice
Hur kommer jag i kontakt med er på Fokus?
Du hittar alla kontaktuppgifter här: https://www.fokus.se/kontakta-oss/

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice
Hur anmäler jag utebliven tidning?
Om du av någon anledning inte har fått papperstidningen kan du själv reklamera på Mina sidor. Först loggar du in på fokus.se sedan hittar du Mina sidor under ditt namn i drop-down menyn. Klicka på Mina prenumerationer och Registrera reklamation.

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice
Kan jag ha en tillfällig adress?
Det går bra att ha en tillfällig adress. Du kan ange den själv på Mina sidor. Först loggar du in på fokus.se och sedan hittar du Mina sidor under ditt namn i drop-down menyn.

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice
Hur ändrar jag min adress?
Du kan ändra din adress själv på Mina sidor. Först loggar du in, sedan hittar du Mina sidor under ditt namn i drop-down menyn.

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice
Har Fokus en app?
Vi har en app för vår e-tidning. Den kan du ladda ner för Android eller iOS. Där kan du läsa tidningen i pdf-format. Du kan också läsa den på webben: etidning.fokus.se

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice
Köpt en digital prenumeration, men kan inte logga in?
När du har köpt en digital prenumeration behöver du också aktivera den. Det gör du på fokus.se/registrera

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice
Vad kostar en prenumeration på Fokus?
Du hittar våra priser på https://www.fokus.se/prenumerera/

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice
Vad har Fokus för politisk färg?
Fokus är en tidning som ställer höga krav. Analys, snarare än löst tyckande. Oberoende och självständighet politiskt, men också i förhållande till vår egen bransch och våra kollegor. Ett intresse för samtiden, utan att vara samtidens fångar. Uppriktighet, även när den gränsar till det oförskämda. En vilja att beskriva världen som den är, snarare än att tala om hur den borde vara. Språk och stilistik i klass med de bästa internationella förlagorna.

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice
Vad ingår i en digital prenumeration?
Du har tillgång till allt material på fokus.se samt vår e-tidning som du hittar på etidning.fokus.se

Får du inte svar på din fråga?

Skriv till oss så hjälper vi dig.

Kontakta kundservice

Kontakta kundtjänst

Kontakta vår kundtjänst genom formuläret nedan. Vi hör av oss till dig så snart vi kan.

Beskriv vad du vill ha hjälp med ..